2010. február 6., szombat | By: Sütis néne

Rum baba nálunk is




Lúdanyónál találtam ezt a receptet.
Nagyon tetszett, és mivel sütni akartam valamit, édeset, de nem édességet, meg olyat ami laktató is, így erre esett a választásom.
Én muffin formában sütöttem, és hogy elég magas legyen alufóliából készítettem neki oldalsó részt - szegélyt, így lett magas.

Mondjuk nekem több lisztet vett fel, mint a recept szerint, Még jó hogy nézem mikor dagaszt a gép. állagra jó puha, de nem ragacsos tésztám lett.

A kész tészta tetejét megszurkáltam hurkapálcával, hogy jobban felszívja a szirupot.
Plusz én csak a tetejét kentem meg rumos lekvárral, így is jó édes lett, de még nem vészesen.
és a recept:

Hozzávalók:
- 135 gr mazsola (lehetőleg többféle)

- rum

- 15 gr friss élesztő vagy fél csomag szárított

- 120 ml langyos tej

- 3 evőkanál cukor + 1 csipet

- 250 gr finomliszt(nekem még legalább 10 dkg ment bele, de nem mértem)

- 1/2 teáskanál só

- 4 tojás

- 125 gr olvasztott vaj

szirup:

- 150 ml víz

- 150 gr cukor

- 4-5 evőkanál rum

máz:

- baracklekvár

- rum

Elkészítés:
A tészta hozzávalóit a géppel megdagasztottam kelesztettem.
Muffin sütőt alufóliával kibéleltem a szélét is magasra. A formákat félig töltötem meg tésztával és még hagytam kelni.
170 fokon 20 percig sütöttem. kb.
Ezután tálcára tettem és ráöntöttem a szirupot.
Baracklekvárt összekevertem kevés rummal és a tészta tetejére kentem.

Finom, szaftos puha tészta. Nekünk ízlik, férjem végig a sarkamban állt mikor locsolgattam, hogy mikor ehető már...;-D

2 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Nagyon szép.gratula!:-))

lúdanyó írta...

Örülök, hogy nektek is ízlett :)