2010. október 16., szombat | By: Sütis néne

Eljegyzési torta




Szintén rendelésre. :-)

Ezt a tortát azért emelem ki, mert habár puncstorta, azért kissé más, mint eddig.
Maga a töltelék, semmi különös, azt megtaláljátok a receptjeim között.

Hanem! Annyiban tértem el az eredeti recepttől, hogy a töltelék most nem 1 megsütött lap ( összetörve persze), hanem mind a 3 lap bele került. Erre azért volt szükség, mert ha a szokásos módon készítem, akkor nem tudtam volna fondanttal borítani, mivel azt igazából piskótára lehet jól feltenni.

Szóval a töltelék maga 50 dkg liszttel készült, vagyis az a plusz 2 lap is belement, ami eddig az alja és a teteje szokott lenni.
3 tojásos piskótát készítettem, és ezt kettévágva töltöttem meg a töltelékkel. A 3 tojásos piskóta épp jó lett, mivel elég nagy a szív-formám, de nem kellett, hogy magas legyen.

A díszítés szokásosan fondant. Megjegyzem valamiért(rejtély, hogy miért) ez lett eddigi legjobb fondant borítású tortám, épp jó lett az állaga, nem szakadt, nem gyűrődött. Azt már észrevettem, hogy kb 3 óra pihenés tényleg jót tesz neki, és utána kézzel még gyúrtam bele margarint, azután lett ilyen jó állagú. ( bár tettem már fel frissen is fondantot, azzal se szokott különösebben gond lenni).

Az pedig hogy eljegyzésre készíthettem, külön öröm volt! :-D

1 megjegyzés:

kike írta...

Gyönyörű lett,mint mindig:-)nagyon ügyi vagy,de hát én tudtam ezt:-))