2010. október 16., szombat | By: Sütis néne

Feketeerdő torta



Ismét készültek rendelésre torták. Ezután csak arról írok, amelyik valamiért különleges, mint pl ez, mivel hogy Feketeerdőt most sütöttem először.

Egyébként kitettem az oldalamra egy bannert, ha oda kattintatok, oda gyűjtöm a rendelésre készült tortákat(persze van mellette saját használtra szánt is). Ott azt is megtaláljátok helyileg hol vagyok elérhető, mert már többen kerestek tortarendelés miatt, az ország különböző pontjairól, de hát ugye ez nem megoldható, a szállítás miatt.

Nos ezentúl csak azt jelzem itt a blogon, ha van új torta, és akkor akit érdekel, az meg tudja nézni a képeket a másik oldalamon.

Ide



Feketeerdő torta elkészítése:


Sütöttem egy kakaós piskótát, 5 tojásból, majd hagytam kihűlni, ezután 3 lapba vágtam.

Igaz, hogy a feketeerdő tortában csak meggy és tejszínhab van, de én kicsit felturbóztam egy adag vaníliakrémmel.
Ehhez felfőztem 5 dl tejet, 5 ek. lisztet, 5 ek cukrot, és 1 tojás sárgáját, 1 zacskó Bourbon vaníliás cukrot. Kihűlés után hozzákevertem kb 15 dkg vajat.

Ezt kentem a 3 részbe vágott piskóta alsó rétegeként. Erre jött egy üveg rumos meggy, aminek a levét felfőztem kb 2 tk. fahéjjal, 3-4 tk. citomlével, 1 ek cukorral és 2 ek zselatinnal.
A lehűtött fél l tejszínhabot habbá vertem.

Tehát a rétegezés: piskóta-vaníliakrém-rumos meggy-tejszínhab.

A vaníliakrém azért is volt célszerű, mert így nem áztatta el a meggy leve ( ami még teljesen nem szilárdult meg) a piskótát, illetve ezzel le tudtam körbe kenni a tésztát.
A piskóta tetejére vajkrémet kentem, az oldalára az előbb említett vaníliakrémet. Jó magas lett az elkészült torta, kb 13 cm.

Ezután fondanttal borítottam. Mint a képen is látszik, sajnos teljesen nem tudtam eldolgozni a fekete színt ( széntabletta), ezért fekete pöttyök maradtak benne.Mondjuk ehhez hozzájárult a fáradságom is, ha nem lett volna olyan késő, biztos szebben sikerül. Ettől függetlenül ez fel sem tűnt a rendelőnek, tetszett neki a torta.:-)

3 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Nagyon ötletes!

Sütis néne írta...

Köszönöm, de az érdem nemcsak az enyém.
Az interneten nézegettem mintákat, onnan az alapötlet. :-)

Edó írta...

Én is majdnem ilyent készítettem múltkor férjemnek:) Gyönyörű lett,nagyon ügyes vagy!