2012. február 12., vasárnap | By: Sütis néne

Léböjt


Ismét nekiálltam  a léböjtnek. Legutóbb 2010 májusában csináltam(ezek szerint tavaly kihagytam...pedig azt hittem, nem, de mindegy).

Anno 5 napot "ittam végig". Elvileg most is maradok az 5 napnál, mert akkor ez esett jól, de majd  még meglátom, most meddig bírom.
Ma van a 3. napom, tehát vasárnap este jövök újra és beszámolok a mostani tapasztalatokról. :-)

---------------------------------------------------------------------------

Nos, akkor jöjjön a beszámoló.
Most is csak 5 napos léböjtöt tartottam, bár akár 6 naposnak is mondhatjuk, mert tényleg nagyon óvatosan kezdtem újra enni. Igazából tovább is tudtam volna folytatni, csak már untam az egyhangú ízeket, italokat.

Viszont örömmel állapítottam meg, hogy ez alkalommal a 3., 4. nap egyáltalán nem voltam rosszul, nem fájt semmim ( bár 1 nap fájt a fejem, de ezt nem tudhatom  ez okozta-e vagy az idő, mert sajnos elég fejfájós vagyok).

Minden nap megittam 2 l gyógynövény teát (vegyesen: mate, csalán és zöldtea), reggel pedig 1 graferuit és narancs levével kezdtem. aztán napközben zöldségleveket ill gyümölcsleveket ittam. Nekem nagyon beváltak az Intersparban kapható bió zöldésglevek (750 ml egy doboz) és az áruk is tűrhető(ó, igen a bio savanyúkáposztalé tényleg nagyon ütős, azt azóta is apránként iszogatom, mert tényleg jó savanyú. a céklalé viszont tényleg nagyon finom). Szóval amennyire lehetett biót ittam, persze  a gyümölcsleveknél ezt nem nagyon lehetett megoldani, de itt meg próbáltam olyat venni, amiben nincs cukor, tartósítószer, és hogy minél magasabb %-ban legyen benne a gyümölcstartalom.

Naponta így 4-5 l közti folyadék ment le, és most nem ittam zöldségpépeket, csak leveket, teát.
Az 5 napból 2 nap hétvégére esett, ettől tartottam is kissé, hogy mennyire lesz nehéz ellenállnom az evésnek. De szerencsére nem volt gond, főztem, de nem kívántam az ételeket, és éhesnek sem éreztem magam(hisz szinte mindig volt valami a gyomromban, hacsak lé formájában is).

Ezalatt az idő alatt kicsit több mint 2 kg ment le rólam, ami azóta sem jött vissza :-).
Persze még mindig figyelek arra, hogy mit eszek, mert észrevettem hogy ha túlzásba esek, azt megsínyli a gyomrom és az hamar távozik is belőlem, szépen szólva :-P(pl. ha túl olajos dolgot eszek).

Szóval összeségében könnyebben átvészeltem ezt az idei böjtöt, mint amikor először csináltam, és elmondhatom, hogy jól esett. :-) Terveim szerint idén még egyszer bele fogok vágni.
(most pedig megyek és sütök egy jó kis szalagos fánkot-csakis az egészség jegyében :-DDD )