2012. június 3., vasárnap | By: Sütis néne

Játék!!!

Azon gondolkoztam, hogy kicsit megkönnyítsem magamnak a következő évek tervezgetését (nyaralás ügyben), a segítségeteket fogom kérni! Mégpedig egy megjegyzés formájában. Cserébe, a kommentelők között egy kis ajándékot fogok kisorsolni . :-)
Azt szeretném kérni, írjatok nekem olyan úticélokat, ahová érdemes ellátogatni (Magyarország területére gondolok, határon túlra nem tervezek. Habár Erdélyről sok szépet hallottam, de nem biztos, hogy abba bele mernék vágni...majd talán egyszer..nem tudom..mivel az már tényleg messze lenne ...)

Tehát olyan városokat és környéküket kérnék, ahol sok látnivaló van, és ha lehet legyen vár vagy várrom, amit meg lehet nézni! Sajnos ez az egyik gyengém. :-D
Ha megnézitek, a következőben leírom eddig merre jártunk - (szóval ezeket már ne írjátok!!! plusz Sümeget -a férjem odavalósi, és a fővárost sem-oda semmi pénzért nem mennék. ó és Keszthely is kilőve, ott már sokszor voltunk) - mindenhol volt vár is (volt ahol több is), amit meg tudtunk nézni. Úgyhogy ez fontos szempont! :-)

Szóval idén (ha minden összejön), a Dunakanyarba (Visegrád) megyünk nyaralni. Eddig ez lesz a legmesszebbi úticél, jó pár órát fogunk autókázni, aminek annyira nem örülök, de mivel repülni nem tudunk....

Mondtam  is a férjemnek, hogy lassan az egész Dunántúlt bejárjuk:
Pár éve voltunk tőlünk Keletebbre, Veszprém és környékén. Aztán következett Nyugat, Kőszeg és környéke. Tavaly Délen, Pécs volt a célunk. Idén meg ugye Észak felé vesszük az irányt. :-))) ( ó és el ne felejtkezzek Egerről sem, habár ezt nem sorolom be a családi nyaralások közé. Egyrészt azért nem nem, mert ott még csak ketten voltunk a férjemmel, másrészt mert akkor még nem volt autónk, így vonattal utaztunk, tehát jobban helyhez voltunk kötve. :-) Ettől függetlenül, egyik kedvenc városom Eger, így mindenképp szóra érdemes!. :-)

Végül még egyszer összesítem azokat a helyeket, amiket már láttunk, tehát ezeket ne írjátok! :
Eger, Veszprém, Kőszeg, Pécs, Keszthely, Sümeg, Bp., - ill. az ezeket övező városok.

Előre is köszönöm az ötleteket! :-)
A nyertes ajándéka egyenlőre legyen meglepetés, de még sorsolás előtt meg fogom mutatni!
A határidő legyen: jún. 18. ( a vakáció első napja :-D )

Gerti írta...

Tegnap érkeztem haza Tatáról.Szívből ajánlom, rengeteg látnivaló van a városban.A környékéről nem is beszélve.

szindi írta...

Akkor én ajánlom neked azt a várost és környékét ahol élek:)
Nevezetesen Salgótarjánt,mivel szereted a várromokat,itt megtalálhatjátok a régi vulkánra épült Salgó várát,vele szemben pedig a somoskői vár ami félig sajna szlovák tulajdonban van akik kérnek belépőt is:(de lehet egyezkedni az árban:))ha már itt tartunk akkor egy kis átruccanás Fülekre ami kb. 10 km és ott is egy szép vár áll.
de,ha már eljöttök Nógrád megyébe akkor a hollókői várat semmi féleképp nem hagynám ki és,ha az M3-on jöttök akkor betérnék Turára,ahol található egy eldugott romos kastély ahol Angelina Jolie forgatta a holthercegnő című filmet.
Tömören ennyi:)Jó utazgatást nektek bárhová indultok el kis hazánkba!:)

Könyvlelő Kritta írta...

Sirok-i várat és a Diósgyőri várat is imádtuk, Buják és Hollókő is nagyon jó kirándulóhely hangulatos várral, Devecseri vár is szép, de a szívem csücskei Visegrád és Esztergom, mindkét helyen megvan a lehetőség aktív és passzív kikapcsolódásra egyaránt a harapnivaló levegőn. Mi is nagy vár rajongók vagyunk, igyekszünk úgy választani, hogy a nyaralás/kirándulás alatt egyet mindenképpen meg tudjunk nézni :) Jó utazást kívánok!

Unknown írta...

Csatlakozom Szindihez. Én Balassagyarmaton élek, volt ittis vár, annak a romjai, de mára már nem látszik semmi. Ezért Salgótarjánt mondanám. Visegrád nagyon szép, párom szülei laknak azon a környéken így van szerencsém sokszor elmenni arrafelé. :) Kellemes pihenést Nektek!

Kánya Andrea írta...

Zempléni-hegység. Sárospatak, Füzér, Füzérradvány... Ezek az én kedvenc helyeim, és várak, romok és kastélyok is vannak :)

Névtelen írta...

Igen, a sárospataki Rákóczi-vár a katakombáival és a várkerttel megér egy misét. Onnan csak egy rövid autókázás Tokajba, (útközben megebédelhetünk a tolcsvai Őskajánban) ahol a Tisza és a Bodrog folyó egybeömlik, innen bármerre induljon el, a szőlősök közt egy szép napsütéses napon Toszkánában érheti magát az ember. A közelben még egy vár Boldogkőváralján, innen 8 km-re eldugott falu Vizsoly néven vált a magyar történelem és nyelv meghatározó pontjává.
Másik ajánlatom szintén Kelet-Magyarország: a lassan egyre ismertebbé váló Gyula a várával, fürdőjével és a Százéves cukrászda régi cukrászműhelyével, ami ma múzeum.
Mindkét térségben rendeznek gasztronómiai fesztiválokat, szerintem érdemes azzal egybekötve tervezni a nyaralást.
Jó pihenést! Üdv, Anita

Blogkonyha írta...

Én a Szalajka völgyet ajánlanám Nektek. Vízesések, kirándulások, az Éleskői várrom, Szilvásvárad, pisztráng...Ezernyi élmény! :o)

kisfekete írta...

Szia

Én Balassagyarmaton élek, a környéken nagyon jó kirándulóhelyek vannak. Pl. a Szandavár, csodálatos a kilátás! Vagy akár Nógrád vára...
Kellemes aktív pihenést! :)
Üdv kisfekete

Betti írta...

Szia! Ha mindenképpen várakat szeretnél nézni, Szindi túráját javaslom én is. Gyönyörű várak, nagyon szép a táj és semmiképpen nem szabad kihagyni Hollókőt!

Ha esetleg beéred egy várral: mondjuk Gyulán, akkor javasolnék egy déli utazást. Szeged mellett Szőregen minden júniusban rózsaünnep van. Meseszép rózsaföldeket lehet látni, olyan illatkavalkádot, amit el nem lehet képzelni. A szombati nap a legjobb a háromnapos sorozatban. Este Kübekházán operettgála szokott lenni. És egy napot el lehet nézelődni Ópusztaszeren az emlékparkban is. Nnna és persze Szegeden is van látnivaló, szállás is.
De bárhová is: jó utazást!

Bebi írta...

Én Székesfehérvárat ajánlom. A Romkerten és az Egyházmegyei Múzeumon kívül megbújik a városban egy 20. században épült kicsi vár, mely Bory Jenő szobrász nevét őrzi.
A neve is ez Bory-vár. Gyönyörű kis ékszerdoboz! Én már többször megcsodáltam barátokkal.:)

Part írta...

orsi_draga írta...

Szia.

Néhány látnivaló:

Hollókő, Sirok, Szanda-vár, Nógrádi vár :)

Üdv.: Orsi

Unknown írta...

Hollókőt javaslom csodálatos hely :)

Üdv.: Judit

viza84 írta...

Szia
Én Egerben lakok rengeteg szép látnivaló van erre Szarvaskő, Szilvásvárad és sorolhatnám még de Egert sem szabad kihagyni. Ha Eger melett döntötök segítek szállást keresni :)
Remélem segítettem.
Évi

Csuri írta...

Szia
én ha tehetném az Őrséget választanám.Mesebeli táj,a sok csodás szerekkel,romlatlan vidék,sok látnivaló és remek kiránduló hely.
Kicsiknek,nagyoknak igazi élmény.

rozi írta...

Mivel a Mátra lábánál lakom az itt lévő látogatni valókat ajánlanám. Gyöngyös,Nagyréde,Kékestető,Sástó ahol egy klassz kaland park is vár.Ha elfáradtál a sok látnivalóban egy pohár jóféle bor is emeli a hangulatodat.Ha eljössz biztos nem bánod meg!

Sütis néne írta...

Köszönöm mindenkinek a tippeket! Így már biztosan könnyebben el tudom majd dönteni, hová is menjünk legközelebb! :-)