2012. november 17., szombat | By: Sütis néne

Könyvajánló ( George R. R. Martin – Sárkányok tánca )


Bizony, ez már az 5. kötete a sorozatnak. Nem fogok tartalmat írni, aki ismeri  a sorozatot, azért, aki nem, annak meg úgyis hiába beszélek a szereplőkről bármit is. :-)
Összességében tetszett ez a rész is, de valamivel kevésbé, mint az előzőek. Egyrészt sok idő eltelt a legutóbbi rész óta és nehéz volt visszarázódnom, hogy ki kicsoda és kinek a kije. Másrészt, valamiért kissé lassabban indult be, mint a többi könyve. Szóval ezek miatt nem tudtam gyorsan haladni, no és persze jó vastag maga a kötet is, szóval el voltam vele egy darabig.
Emellett voltak benne zavaró szófordulatok, kifejezések, ami többször ismétlődött és tényleg idegesített, egyrészt a kifejezés maga, másrészt maga a történés-folyamat is kihagyható lett volna szerintem. Nem írom le, miről van szó, mert nagyon nem való egy gasztroblogba. :-D(és mert nem tudnám szalonképesen megfogalmazni).
Maga a cselekmény, egyébként izgalmas volt, bár mint mondtam kissé nyögve-nyelős érzetem maradt, habár az első lassú kb. harmadot leszámítva ez már nem kimondottan igaz rá.
Viszont! Amin kiakadtam, de szó szerint, hogy a történet vége felé az író csak megölte az egyik kedvenc szereplőmet!!! Nem akartam elhinni!!!Olyan mérges lettem, hogy ha itt van, jól megmondtam volna a magamét neki! :-) gyakorlatilag ezzel a cselekedetével teljes bizonytalanságba taszított, hogy ezután mi lesz a folytatás?! Kíváncsi vagyok mit fog ebből kihozni... persze titkon reménykedem, hogy talán azért mégsem halt meg ez a szereplő, és valahogy visszahozza  a következő részben, hogy valahogy meggyógyítják, vagy tudomisén. nagyon bízom benne!! olyannyira felzaklatott a dolog, hogy valamelyik éjjel erről álmodtam, ami viszont nem szokásom! :-)))
Egyébként sanda gyanúm, hogy az író jobban szereti a negatív figurákat- mert azok aztán jól elvannak,-mint a pozitívakat, akiket lépten nyomon bajba kever, megsebesít, avagy megöl....
Szóval egy lassú kezdés, majd egy izgalmas eseménydús középső rész után egy csattanós levegőben-lógós befejezést kaptam. :-)
Egyre kíváncsibb vagyok, végül ki lesz a király, hisz király jelöltek jönnek- mennek dögivel nem csak az összes köteten át, hanem egy-egy könyvben is mindig másra tippelek, ahogy egyesek elbuknak, mások meg feltűnnek.
Szóval remélem hamarosan meglesz a következő rész is és nem kell évtizedeket várni rá! Habár most tanulva az előzőekből, röviden leírtam magamnak, kivel hol fejezte be az író ezt a kötetet, így talán könnyebb lesz visszazökkennem , ha mégiscsak évek telnének el a legújabb részig.

2 megjegyzés:

egycsipet írta...

:DDD
Korábban Zsanuáriával kitárgyaltuk ezt a fordulatot, morogtunk mi is, mint a bolhás kutyák :))), de aztán megnyugtattuk magunkat. Az eddigi öt kötetben volt már példa többszörösen is "csodás" megmenekülésekre, miért pont most tenne kivételt? ;) Persze emlékszem, amíg friss az élmény a kötet elolvasása után, addig nehéz ebben bízni ;D, de legalább jobban várjuk a következő kötetet. :))

Sütis néne írta...

nos, igen, az biztos hogy jó kis írói húzás volt, bebiztosította magát, hogy az olvasók megvegyék a következő részt is. ;-P
mindenestere én is bízom benne, hogy itt is meglesz az a "csodás" megmenekülés :-D