2012. december 14., péntek | By: Sütis néne

Habtöltelékes linzer



Szintén karácsonyi apróság. Idén nem készítettem hagyományos linzert, helyette lett ez. 
Egyébként is valahogy kevesebb süti készült mostanság, pedig máskor ilyenkorra már jópárat meg szoktam sütni ....jelenleg csak ez készült ill. mézesek(még díszítésre várnak) és egy csomó habkarika- na ez utóbbival megszenvedtem, mert nem volt habzsákom, így szemeteszsákkal próbálkoztam formára nyomni őket(természetesen tiszta szemeteszsákkal :-D ), de..... hát..... nem javaslom senkinek se. azóta fáj a jobb kezem, csuklóm, valami ideg becsípődött vagy izom húzódott vagy fene tudja, és nem épp szalonképes kifejezéseket hallattam. ;-P (mérgemben- igaz már utólag -de vettem egy szövet habzsákot, csak mondjuk az is lehetne nagyobb, de csak az az egyféle volt.. remélem jövőre ha használom, be fog válni.... -bár rosszabb nem lehet, mint a szemeteszacsi ;-P)


Habos linzer

Az alap egy linzer tészta, recept itt.
A töltelék:

-5 tojásfehérje
-1, 5 dl víz
-40 dkg porcukor
-2 ek citromlé

 A vízzel és 30 dkg porcukorral cukorszirupot készítettem, azaz addig főztem a cukrot a vízben, míg átlátszóvá vált, majd egy darabig hagytam buborékozni, mire láthatóan kissé besűrűsödött.  A szirupot hagytam hűlni, hogy még meleg legyen, de ne tűzforró (kb. 20 perc lehetett ha jól emlékszem). A fehérjéket habbá vertem a maradék cukorral.  Ezután a szirupot és a citromlevet a habhoz adagoltam, folyamatosan kis adagban csorgatva, és közben tovább verve. A meleg sziruptól a hab is (remélhetőleg) kissé átmelegedett, fertőtlenedett. Persze még gőz felett is lehet verni, ha valaki szeretné, de én úgy láttam, így is jó állagú, olyan főzött hab jellege lett.

A már kész linzerek felső részét olvasztott étcsokiba mártottam,majd hagytam megszilárdulni.
A habot egy sima linzer alapra kanalaztam(mehet rá bőven krém,mert nem folyik ki), majd rátettem a csokis tetőt.

Finom lett, viszont azon ne lepődjünk meg, hogy nem puhul be a tészta, mivel ez nem lekváros linzer! Igazából a keksz(linzer) ropogós marad, és a hab is szépen megszilárdul, ezért így jól harapható.

Igazán tetszik ez a töltelék, valószínű piskótával is ki fogom majd (egyszer) próbálni. :-)