2013. február 3., vasárnap | By: Sütis néne

Raffaello torta


Nos, mondtam én, hogy nem lesz valami nagy eresztés a szülinapi tortám...
 mivel szeretem a kókuszt (és a raffaellot) ezért a tortát is ilyenre gondoltam elkészíteni. A  krémmel való díszítés  most sem lett valami jó, ehhez egyszerűen nincs kézügyességem és kész. Meg mondjuk a bevonatos tortákban egyébként is több a fantázia, mint ezekben, ezért azokat jobban is szeretem készíteni, de magamnak nem pepecselek vele...;-)

Raffaello torta

Hozzávalók:

piskótához:
- 6 tojás
- 18 dkg porcukor
- só
- 4 ek. víz
- 12 dkg liszt
- 8 dkg keményítő
- 2 ek étolaj
- 2 kk. sütőpor

krémhez:

- 5 dl tejszín( felesben Meggle és igazi tejszín)
- 1 tábla fehércsoki
- 50- 60 ml kókusztej
- 1 tojássárgája
- 2 ek keményítő
- 1-2 dl tej
- 5 dkg vaj

Ha a férjem jobban szeretné a kókuszt, a piskótában is tettem volna kókusztejet(víz helyett), ill. kókuszreszeléket, és a krém is kókuszosabb lett volna.. így viszont maradt ez a gyengébb verzió, habár a krémben így is jól  érződik a kókusztej aromája.
A piskóta most nem a jól bevált piskótám, hanem kipróbáltam egy újabb verziót. Az eredetihez képest én annyit módosítottam, hogy étolajat is tettem bele, mert utálom, ha megfulladok a száraz piskótától...Nem rossz ez a recept sem, bár szerintem kevesebb keményítő kellene bele és még mindig kissé száraznak érzem..na majd legközelebb..

A piskótához a tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéket kemény habbá verjük, kb. félidőnél apránként hozzáadagoljuk a porcukor felét, ill a  4 ek. vizet, és sót. A sárgákat kikeverjük a maradék cukorral, aztán megy hozzá a liszt, keményítő, sütőpor, étolaj. na nekem már itt gondom volt, meg a sárgás massza nagyon száraz lett, darabos, majdnem a gépem is kipurcant. Ilyenkor szoktam azt csinálni, hogy a fehérjéből keverek hozzá annyit, hogy kissé lágyabb, folyósabb állagú legyen. Ezután fakanállal óvatosan belekeverem a maradék fehérjét is. Ezt egy kisebb tortaformába sütöttem, kb 22 cm-es-ben. A szokásos időhöz képest(25 perc), ennek 35-40 perc kellett, és jól meg is emelkedett. Szerencsére sülés után kissé összébbmászott, különben az egész torta piskótából állt volna, alig krémmel. 
A krémhez a kókusztejet felfőztem a tojás sárgájával, tejjel, fehércsokival, keményítővel. Miután besűrűsödött, hozzákevertem a vajat, majd kihűtöttem. A tejszínt habbá vertem és a két krémet vegyítettem. Ezzel kentem meg kívül-belül a lapokat és díszítettem. Ezután egy kis időre ment a hűtőbe és lehetett szeletelni. Finom és nagyon könnyű, egyáltalán nem tömény torta a végeredmény...
(ha nem felejtem el, majd fotózom belül is) ;-P

2 megjegyzés:

Petra írta...

Ez volt régen a kedvenc süteményem, és állandóan ezt ettem a közeli cukrászdában. Csak miután laktózérzékeny lettem, le kellett róla mondanom sajnos. De ezzel a recepttel megkísérelem magam megcsinálni. Köszönöm szépen, hogy megosztottad :)

Sütis néne írta...

szívesen, remélem sikerülni fog! :-)