2013. június 18., kedd | By: Sütis néne

Rezgős szegedi lepény - Blogkóstolóra



A legújabb Blogkóstoló sorsolásakor Nea lett a párom. Nem ismeretlen előttem a blogja, és már korábban kinéztem tőle ezt a lepényt. Így már nem is halogattam tovább és elkészítettem. :-)
Érdekes egy lepény ez, ránézésre olyan mint egy piskóta, de nem az. Talán a túrós lepényhez lehetne hasonlítani az ízét, habár az állagára ez már nem egészen igaz. Nekünk ízlett. Önmagában is finom, de én még készítettem hozzá egy kis házi eperlekvárt is, abba mártogattuk.

Rezgős szegedi lepény

Hozzávalók:

tészta:

- 20 dkg liszt
- 6 dkg vaj
- 1 tojássárgája
- 1/2 dl tej
- 1 dkg élesztő
-1 kk cukor
- csipet só

töltelék:

- 12 dkg liszt
- 6 dkg porcukor (én 10 dkg-ot használtam, szerintem kellett is ennyi bele)
- 6 tojás
- 5 dl tejföl
- (én még reszeltem hozzá citrom és narancshéjat)

szóráshoz:

porcukor

Elkészítése:

A langyos cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt. A lisztből, tojássárgájából a puha vajjal, csipet sóval és a felfuttatott élesztővel tésztát gyúrunk, amit egy vajazott, lisztezett 20 x 30 cm-es tepsibe helyezünk.A tésztát 200 C-os, előmelegített sütőben kb 10 percig sütjük. A tejfölt összekeverjük a porcukorral, a tojássárgákkal, a liszttel, majd a keményre felvert tojásfehérjét is óvatosan hozzáforgatjuk. Rásimítjuk az elősütött tésztára és 140 fokos sütőben további 55-60 percig sütjük. A süteményt kockára vágva, porcukorral meghintve tálaljuk.