2014. december 20., szombat | By: Sütis néne

Kókuszos sütemény



Szintén egy karácsonyra alkalamas süti recept következik. Nagyon finom, azt hiszem nincs más hozzáfűznivalóm.. :-D
A receptet Gerdi - nél találtam.

Julika kókuszos sütije

Hozzávalók:
A barna lapokhoz:

- 25 dkg liszt

- 10 dkg margarin

- 10 dkg cukor

- fél csomag sütőpor

- 2 evőkanál kakaó

- 1 tojás

- kevés tejföl (1-2 evőkanállal)
A kókuszos réteghez:

- 5 tojás fehérje

- 25 dkg cukor

- 10 dkg kókuszreszelék

- 1 evőkanál liszt
A krémhez:

- 5 tojás sárgája

- 3 evőkanál liszt

- 3 dl tej

- 25 dkg margarin

- 20 dkg cukor
A bevonáshoz:

- 10 dkg étcsokoládé

- 2 evőkanál olaj

A barna lapokat készítettem el legelőbb: a lisztet, kakaót, cukrot, sütőport elmorzsoltam  a margarinnal, majd hozzáadtam a tojást, s annyi tejfölt, hogy kemény, de gyúrható tésztát kapjunk. 
2 részre osztottam, majd tepsi méretűre nyújtva, tepsi hátán, előmelegített sütőben kisütöttem.
A kókuszos réteghez a tojások fehérjét (a sárgája majd kell a krémbe) felvertem, majd a cukor hozzáadásával kemény habbá vertem. Hozzáadtam a kókuszt, lisztet, belekevertem. Sütőpapírral bélelt tepsibe simítottam, s kevésbé meleg sütőben (150 fokon) addig hagytam sülni, míg a teteje pirulni kezdett. 
A krémhez előbb megfőztem a pépet: a sárgákat és a lisztet előbb pici tejjel elkevertem, hogy ne legyen csomós. Majd fokozatosan hozzáadtam a többi tejet is. Kis lángon, állandóan kevergetve megfőztem. Előbb darabos, de amint tovább fő, szépen elsimul.
Kevergetve kihűtöttem. Közben a margarint a cukorral elkevertem, majd kanalanként hozzáadtam a kihűlt pépet.
Következett a süti összerakása: alul barna lap, rá fele krém, erre kerül a kókuszos lap, majd a krém második fele. Befedtem a másik barna lappal.
A csokit az olajjal gőz fölött felolvasztottam, a süti tetejére kentem.
Másnap szeleteljük.