2008. március 27., csütörtök | By: Sütis néne

Pár gondolat...



Kedves Olvasóim!

Úgy tűnik, ezentúl kevesebb időm lesz ide írogatni, mivel 1 hét múlva újra munkába állok...addig pedig elég sok elintézni valóm van, ez ügyben (is).

Ez egyrészt jó hír, hisz manapság tényleg örülhet az, akit a gyes után visszavesznek a munkahelyére, másrészt pedig elég nagy változás lesz az eddigi "nyugalmas" 3 év után... ;-)

Mivel ezután ritkábban fogok sütni-főzni, így ritkulnak majd a bejegyzések is... persze azért nem fogok eltűnni! :-)


de félre bú és bánat, következzenek a kalácsok, melyeket húsvétra készítettem:

a recept egyébként nem az én érdemem, hanem max konyhájáé , melyet ezúton is köszönök neki, mert többféle módon készítettem már kalácsot, de eddig ezzel a recepttel lett a legjobb! :-)

A két képen egyébként eltérő módon készültek a tészták (persze ezalatt nem (csak) a külsőt értem).
Az eltérés tehát annyi, hogy az egyikhez az eredeti recept szerint szárított élesztőt, míg a másikhoz friss élesztőt használtam.
Szárított élesztővel eddig még nem dolgoztam, mert valahogy nem voltam biztos a sikerben, ha ezt használnám - de persze működik ezzel is... :-)

Pár eltérést azért észre vettem a 2 élesztő fajta között:

- a szárítottal készült kalács ízén kevésbé érezhető az élesztő íz: ami jó pont
- ugyanezen kalács viszont állagra kissé tömörebb, mint a friss élesztővel készült, ami persze nem feltétlenül rossz
- a friss élesztős jobban megkelt, tehát levegősebb lett a tészta, viszont tényleg erősebben volt érezhető az élesztő íz
-megállapíthatom, hogy nekem kalácsnál a szárított élesztős változat jobban ízlett, tehát ezentúl ha sütök , csakis ezzel készítem majd!

2 megjegyzés:

Max írta...

Köszönöm szépen! Sok sikert a munkához, de remélem azért postolunk:-))
Pár szó az élesztőről: tudom hogy elvetemült dolog a szárított élesztő használata, de igazából a kényszer vitt rá. Az év bizonyos szakában csak néha jutok a sütő közelébe, és nem tudom kiszámítani hogy mikor, ezért is született ez a megoldás. A másik pedig az hogy párszor csalódnom kellett a friss élesztőben (naív vásárló nem nézi meg a boltba mikori is az élesztő és oda adják neki azt ami 3 nap múlva jár le, ezt persze akkor veszi észre amikor már bőven lejárt.)
max
u.i.: mailokat megkaptad?

Sütis néne írta...

Én is köszönöm, mondjuk fura lesz újra dolgozóba járni, az biztos...!;-P
és persze, mint írtam nem tűnök el, csak hát ugye vége a "láblógatásnak"...:-D
szerencsére nekem eddig még mindig jók voltak az élesztőim, én meg épp ezért nem próbáltam eddig a száraz változatát...
és igen , negjöttek az emilek is, köszi! ;-)