2009. október 8., csütörtök | By: Sütis néne

Őszibarackos túrókrém torta





Ez egy saját fejlesztésű sütemény. original by Sütis néne ;-DDD

Az alap egy kakaós piskóta réteg. 2 tojásból.
mivel lusta vagyok nem linkelem ide, akit érdekel több helyen megtalálható nálam a kakaós piskóta receptje. ;-)

Erre jön a túrós réteg, ,majd az őszibarackos, rá tortazselé, ami alatt őszibarackok csücsülnek ( By Stahl - ő mond ilyen idegtépázó kifejezéseket ;-D )

A túrókrém réteg:

50 dkg krémes túró ( lidl-ből a vödrös fajta) + 7 ek. porcukor + 2,5 dl felvert Hulala-ehhez hozzákeverni 10 g zselatint, amit kevés folyadékkal felfőztem (már meg nem mondom mennyivel-lásd a tasak hátoldalán) és hűtöttem.

Barackos réteg:

4 db őszibarackot turmixoltam + 7 ek porcukor.
ehhez hozzákevertem az előbbi túrókrémből annyit, hogy a 2 krém kb egyforma mennyiségű legyen.

Ekkor a megsült és kihűlt kakaós piskótára ráöntöttem a túrókrémet, hűtőben hagytam kicsit dermedni, majd erre jött a barackos réteg, szintén hűtöttem, majd rá az őszibarack darabok, melyre tortazselét öntöttem.

A tortaformám 26 cm-es, abban sütöttem a piskótát, alatta sütőpapírral.
a forma kerete levehető, de nem szabad levenni addig, amíg mind a 2 krémréteg meg nem szilárdul! Utána le lehet lecsatolni róla.
Persze előbb is lehet, ha valaki szeretné látni, hogyan mászik le a konyhaasztalról a süti.....bár javaslom ez utóbbit kihagyni ;-D

2 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Ez csodaszép! Én is kérek.

Sütis néne írta...

adnék szívesen, ha volna még mit..;-D