2008. február 11., hétfő | By: Sütis néne

Hajdina leves szójaszósszal


A kislányom ma először fog az oviban enni és aludni! egyiknek sem örülök túlságosan, ideges vagyok miatta, hogy mi lehet vele....:-(((
S hogy mi köze ennek a leveshez? csak annyi, hogy mivel állandóan ez zakatol az agyamban, inkább nekiálltam főzni, sütni, hogy eltereljem a figyelmem...(félig sikerült is, de csak félig :-S)



A köles után kíváncsi voltam a hajdinára is, hogy miben más, vagy hasonló, ezért most ez került terítékre...
Összességében, állagra szerintem majdnem egyformák, az ízében viszont eltérő!
A hajdinának van egy jellegzetes íze, nem úgy mint a kölesnek, ami semleges íze miatt akár paradicsom levesbe is tehető (mint nálunk a hétvégén)...a hajdniát nem tenném bele ;-)
S hogy ízlik-e? nem is tudom, még nincs eldöntve....nem tudnám semmihez sem hasonlítani az ízét...hajdnia ízű..;-D
Ki kell próbálni, és döntse el mindenki maga, hogy ízlik-e neki!
Az biztos máskor is készítem majd, mert ha az íze nem is fogott meg, de egészséges...majd még próbálgatok erre is recepteket....

Hajdina leves

Hozzávalók:

- 2 db gomba

- egy marék hajdina

- 1 fej vöröshagyma

- 3 gerezd fokhagyma

- 2 db sárgarépa

- 1 db petrezselyem gyökér

- fél fej zeller

- olaj

- 2-3 ek. szójaszósz

- só, bors

- egy marék retek csíra(el is hagyható)

- 1 l zöldség alaplé (vagy víz)


A hagymát megpucolom, aprítom, dinsztelem egy kevés olajon.
Felöntöm egy liter zöldség alaplével (vagy vízzel), beledobálom a tiszított, aprított, zöldségeket és a gombát .
A levest felforralom.
A hajdinát megmosom, majd hozzáteszem .
Kb. 30 percig főzöm, ekkor sózom, borsozom és mehet bele a retekcsíra. (Ezt leves betét helyett használtam, és mivel nemrég csíráztattam egy adaggal, így volt itthon. Ha nincs kéznél, elhagyható.)
Ha kész a leves hozzáöntöm a szójaszószt, összekeverem, és ennyi.
Jó étvágyat hozzá!