2008. augusztus 24., vasárnap | By: Sütis néne

VKF! XVIII. / 1. -Litván tekercs


Igazán tetszett ízbolygó kiírása, hogy készítsünk valami túrósat.
Lévén, hogy nagyon szeretem a tejtermékeket és habár a hústól viszonylag könnyen megváltam anno 10 éve, a tejtermékekről semmi pénzért nem mondanék le! ;-)

Így esett, hogy megesett, hogy (több VKF kihagyás után-egyszerűen sem iheletem, sem időm nem volt) most egyszerre több receptttel is készültem.
Igaz, semmi extra, hisz van itt hagyományos túrós pite , de azért megpróbáltam kísérletezni is - lásd túró rudi, ill. magamat meghazudtolva, hogy ne csak édességek legyenek, készült egy sós - túrós étek is!


Akkor kezdjük először is a sóssal!


Litván tekercs

Hozzávalók:

töltelékhez:

- 50 dkg főtt krumpli

- 25 dkg túró

- só, bors, szerecsendió

tésztához:

- 35 dkg liszt

- 1 kk. sütőpor

- 3 dl tejföl

- 5 dkg vaj + 1 ek vaj

- só

A krumplit sós vízben megfőzzük, majd áttörjük.
A szintén áttört túróval elkeverjük, sózzuk, borsozzuk. Én pluszban még szerecsendiót is reszeltem hozzá, de ez akár el is hagyható.
A többi hozzávalóból tésztát gyúrunk, szintén sózzuk meg!, majd téglalap formára nyújtjuk.
Ráhelyezzük a tölteléket, feltekerjük, daraboljuk, és tepsire tesszük.
Lekenjük az 1 ek-nyi olvasztott vajjal, és 200 fokon 25 perc alatt megsütjük.
Tejföllel kínáljuk.

-természetesen ezentúl számos variációja lehetséges, hisz a töltelékbe többféle zöldséget is tehetünk pl. kukoricát, gombát, hagymát, egyebet...


megjegyzés: A recept " Isteni ízek " c. vegetáriánus könyvből származik (kis módosításokkal)